Tylko słabi gracze biorą dopalacze...

Dnia 6 kwietnia 2016 roku nasza klasa, czyli IIe, dokonała podsumowania realizacji projektu edukacyjnego. Przez pół roku, pod czujnym okiem naszego wychowawcy, przygotowywaliśmy się do występu kończącego pracę projektową. Na początku roku szkolnego dokonaliśmy wyboru tematu, który chcielibyśmy analizować przez 6 miesięcy. Demokratycznie stwierdziliśmy, iż będzie on dotyczył dopalaczy i ich wpływu na organizm ludzki. O zagadnieniu tym obecnie mówi się bardzo dużo, ale najlepiej zapamiętujemy te tematy, które samodzielnie zanalizujemy. Następnie podzieliliśmy się na 6 grup. Każda z nich miała podejść do kwestii dopalaczy w sposób niekonwencjonalny. Czas szybko upłynął i nadszedł 6 kwietnia. Na przedstawienie zaprosiliśmy kilka klas pierwszych. W jury zasiadły: M. Lucińska, J. Powałkiewicz i B. Banaszek. Zaczął się występ. Można powiedzieć, że składał się on z trzech części: prezentacji multimedialnych poszczególnych klas, krótkiego filmiku dydaktycznego oraz scenki dramowej z piosenką w roli głównej. Klasa druga IIe założyła sobie bowiem, że każda grupa przygotuje mini prezentację multimedialną poruszającą kwestię dopalaczy. I tak odpowiednio, od grupy pierwszej zaczynając, na szóstej kończąc, prace dotyczyły odpowiednio:

  • ogólnych informacji o dopalaczach;

  • wpływu dopalaczy na wygląd zewnętrzny zażywających;

  • przyczyn sięgania po dopalacze, zwłaszcza przez młode osoby;

  • skutków ich zażywania;

  • rodzajów dopalaczy, ich wyglądu oraz działania;

  • skutków prawnych zażywania dopalaczy.

W dalszej części przedstawienia zaproszeni goście mogli zobaczyć humorystyczną scenkę poświęconą głównemu tematowi. Finał stanowiła piosenka napisana samodzielnie przez klasę i „muzycznie wspierana przez opiekuna projektu. Według mnie, uczestniczki zadania, widowisko warte było obejrzenia. Sam temat, z natury niezwykle poważny, został przedstawiony w odpowiednim duchu - z elementami dydaktyzmu, ale i humoru. Moja klasa, podczas realizacji projektu, wiele się nauczyła. Była to świetna lekcja dorosłego podejścia do dopalaczy.

 

(1/24): (2/24): (3/24): (4/24):
(5/24): (6/24): (7/24): (8/24):
(9/24): (10/24): (11/24): (12/24):
(13/24): (14/24): (15/24): (16/24):
(17/24): (18/24): (19/24): (20/24):
(21/24): (22/24): (23/24): (24/24):