Projekty edukacyjne realizowane w 2015/2016

 

W bieżącym roku szkolnym zrealizowano 6 projektów edukacyjnych. Dotyczyły one różnorodnej tematyki: teatru, sztuki, sposobów spędzania wolnego czasu kiedyś i dziś, otrzęsin oraz zagrożeń czyhających na współczesną młodzież. Klasa I b zaprezentowała swoje umiejętności aktorskie w czasie przedstawienia na motywach „Małego Księcia”. Przygotowała scenariusz teatralny, uczniowie rozdzielili role, dobrali odpowiednią muzykę oraz przygotowali dekorację. Realizacja projektu klasy II c zaczęła się od warsztatów przeprowadzonych przez instruktorkę programu „Młody obywatel. Następnie uczniowie przeprowadzili anonimowe ankiety dotyczące dawnych gier i zabaw, wywiady z osobami starszymi z domu seniora Zielone Niwy, a także z babcią jednej z uczennic. Zostały także nagrane filmiki, pokazujące sposób spędzania wolnego czasu przez współczesna dzieci i młodzież. Projekt został zakończony programem, podczas którego przedstawiono zgromadzone materiały. Uczniowie klasy II a mieli za zadanie udowodnić, że matematyka jest wszędzie. Zbierali materiały, wnikliwie analizując wszystkie lekcje, otaczającą rzeczywistość, przeglądając strony internetowe, portale matematyczne. Obserwacje zamieścili w prezentacji multimedialnej. Bardzo aktywnie w realizację projektu włączyli się gimnazjaliści z klasy I e. Efekty pracy nad projektem „Jak cię widzą, tak cię piszą...- prezentujemy siebie na otrzęsinach klas I” można było zobaczyć właśnie podczas otrzęsin dla klas I. Uczniowie prezentowali efekty swojej pracy: stroje, plakaty, piosenkę oraz przygotowane na tę okazję hasła i slogany. Prezentacja projektu była dla nich świetną zabawą. Projekt klasy II b „Być albo nie być.....fanem Szekspira” był interdyscyplinarny, łączył elementy wiedzy zdobywane na wielu przedmiotach m.in. historii, języku polskim i j. angielskim. Grupy przygotowały prezentacje multimedialne na temat biografii oraz twórczości W. Szekspira, na temat teatru elżbietańskiego, rekwizyty, plakaty teatralne, przedstawienie. Każda z grup pracujących nad projektem „Tylko słabi gracze biorą dopalacze” realizowanym przez II e przygotowała pracę plastyczną (plakat) na temat dopalaczy, prezentację multimedialną, dwie grupy dodatkowo napisały tekst piosenki. Powstała scenka tematyczna. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w przygotowaniach do projektu edukacyjnego. Wszystkie projekty zostały zrealizowane na wysokim poziomie. Bogata tematyka sprawiła, że były bardzo ciekawe, co potwierdzili nie tylko obserwujący nauczyciele, ale również uczniowie uczestniczący w ich prezentacji.

(1/16):
(2/16):
(3/16):
(4/16):
(5/16):
(6/16):
(7/16):
(8/16):