|
Zadanie drugie innowacji pedagogicznej, realizowane w październiku 2018 r. miało
na celu zwrócić uwagę przedszkolaków na istnienie związku między
zainteresowaniami a pracą zawodową. Nauczyciel czytał o tym, co lubiły robić
Marek, Zosia… w czasach kiedy jeszcze byli w wieku przedszkolnym. Zadaniem
dzieci było odgadnąć, jaki zawód wykonują teraz, w życiu dorosłym – wiedzieli,
że jest on związany z tymi zainteresowaniami. Dzieci bezbłędnie nazwały zawód
mechanika, kierowcy koparki, pielęgniarki, muzyka. Trudniejszą częścią tego
zadania było wskazanie swoich zainteresowań, swoich mocnych stron. Pomimo tego,
że realizując pierwsze zadanie dzieci uczyły się określać mocne strony, wcale
nie było łatwiej. Tu pomocni okazali się koledzy. Osobom z zewnątrz łatwiej było
nazwać to, co jest atutem każdego przedszkolaka. Nie raz widoczne było
zdziwienie na twarzy dziecka i niedowierzanie, że czynność którą lubi wykonywać
jest jego atutem (śpiewanie, rysowanie, logiczne myślenie…). Próbowaliśmy też
wskazać zawody związane z wymienionymi zainteresowaniami, aby dzieci mogły się
do nich przymierzyć. Ten kierunek pracy podobał się dzieciom. Z dużą powagą
podeszły do siebie jako osoby dorosłej realizującej swoje pasje i wykonującej
wybrany, wymarzony zawód. Zajęcia zakończyły się kolorowaniem przedstawicieli
wybranych zawodów.
Aneta Tombarkiewicz
|
|