Dobra praktyka w klasie Ia „Z rodzicami raźniej”

W bieżącym roku szkolnym w klasie Ia wychowawca Małgorzata Pietruch wdrożyła dobrą praktykę pod hasłem „Z rodzicami raźniej”. Głównym celem podjętych działań było: wzmacnianie więzi w relacjach nauczyciel – uczeń –rodzic.

Działanie polegało na zaangażowaniu rodziców do współpracy z wychowawcą. Chętni rodzice prezentowali fizyczne, chemiczne eksperymenty wspólnie z własnym dzieckiem. Podczas trwania tego procesu badawczego przeprowadzono 34 doświadczenia i eksperymenty fizyczne, chemiczne z wodą, powietrzem, ogniem i prądem. Klasę odwiedziło 10 rodziców, którzy wykazywali się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością w swoich poczynaniach.

Uczniowie mieli zapewnione bezpieczeństwo i niezwykłą rozrywkę.

Działania miały 4 etapy.

I.       Eksperymenty prowadzone przez wychowawcę.

II.      Eksperymenty prowadzone przez rodziców w asyście swoich dzieci.

III.     Lekcja przyrody prowadzona przez rodzica leśnika.

IV.     Lekcja z edukacji matematycznej w obecności rodziców.

Eksperymenty przeprowadzone przez rodziców:

1.       Kolorowy deszcz

2.       Lampa Lava

3.       Wulkan i Piankowy wulkan

4.       Uciekający pieprz 

5.       Magiczne mleko i Barwna mozaika

6.       Balon, który nie pęka

7.       Tańczące rodzynki i Tańczące winogrona 

8.       Wykałaczki i kropla wody

9.       Tęcza na talerzu z cukierków Skittles

10.     Tęcza w szklance

11.     Mieszanie się barw

12.     Ośmiornica w butelce

13.     Tańczący olej oraz Burza w szklance oleju.

14.     Chemiczne Jojo

15.     Magiczny atrament

16.     Płynny przekładaniec

17.     Magiczna dziurawa

18.     Wodne tornado

19.     Sztuczny śnieg

20.     Statek z cytryny.

21.     Próżnia wciągająca jajko

22.     Dziurawa butelka

23.     Balony ogrzewane ciepłym powietrzem

24.     Odchylanie strumienia wody

25.     Jak powstają błyskawice?

26.     Kamera termowizyjna, ćwiczenia z podczerwienią.

Rodzice podeszli do pomysłu bardzo odpowiedzialnie. Królowała różnorodność w prezentacji eksperymentów. Przynosili potrzebne materiały, dzieci nakładały lateksowe rękawiczki. Każdy chciał, by eksperymenty się powiodły. To były niezapomniane chwile dla rodziców. Ale największą satysfakcję i radość odczuwały dzieci biorące udział w eksperymentach. Zawsze nagradzaliśmy ich brawami, gratulowaliśmy sukcesów. Miło było patrzeć na dumę i radość moich uczniów i rodziców. Dążenia do stworzenia dobrych relacji nauczyciel-uczeń-rodzic powiodły się. Rodzice poświęcili wiele czasu i energii na demonstrację tej formy zajęć, za co im serdecznie dziękuję!

Małgorzata Pietruch

nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

ZSP w Daleszycach

(1/32): wp_20190221_09_07_24_pro.jpg (2/32): wp_20190222_10_57_58_pro.jpg (3/32): wp_20190222_11_07_41_pro.jpg
(4/32): wp_20190222_11_21_07_pro.jpg (5/32): wp_20190226_10_01_59_pro.jpg (6/32): wp_20190226_10_03_20_pro.jpg
(7/32): wp_20190227_09_02_44_pro.jpg (8/32): wp_20190227_09_03_01_pro.jpg (9/32): wp_20190228_08_59_40_pro.jpg
(10/32): wp_20190228_09_02_52_pro.jpg (11/32): wp_20190228_09_04_49_pro.jpg (12/32): wp_20190228_10_08_53_pro.jpg
(13/32): wp_20190228_10_11_44_pro.jpg (14/32): wp_20190228_10_17_03_pro.jpg (15/32): wp_20190301_09_00_31_pro.jpg
(16/32): wp_20190301_09_01_57_pro.jpg (17/32): wp_20190301_09_07_47_pro.jpg (18/32): wp_20190301_09_11_12_pro.jpg
(19/32): wp_20190301_09_16_17_pro.jpg (20/32): wp_20190305_08_57_52_pro.jpg (21/32): wp_20190305_09_02_37_pro.jpg
(22/32): wp_20190305_09_03_13_pro.jpg (23/32): wp_20190305_09_04_37_pro.jpg (24/32): wp_20190305_09_17_10_pro.jpg
(25/32): wp_20190305_09_28_23_pro.jpg (26/32): wp_20190307_10_07_09_pro.jpg (27/32): wp_20190307_10_08_39_pro.jpg
(28/32): wp_20190307_10_15_00_pro.jpg (29/32): wp_20190312_09_01_36_pro.jpg (30/32): wp_20190312_09_05_21_pro.jpg
(31/32): wp_20190312_09_11_26_pro.jpg (32/32): wp_20190312_09_12_28_pro.jpg
Galernik - Jak zrobić galerię zdjęć - Twoja własna Internetowa Galeria Zdjęć - Kreator - Publikowanie - Tworzenie - GIF, JPG, PNG