Dobra praktyka w klasie Ia „Z rodzicami raźniej”
W bieżącym roku szkolnym w klasie Ia wychowawca Małgorzata Pietruch wdrożyła dobrą praktykę pod hasłem „Z rodzicami raźniej”. Głównym celem podjętych działań było: wzmacnianie więzi w relacjach nauczyciel – uczeń –rodzic.
Działanie polegało na zaangażowaniu rodziców do współpracy z wychowawcą. Chętni rodzice prezentowali fizyczne, chemiczne eksperymenty wspólnie z własnym dzieckiem. Podczas trwania tego procesu badawczego przeprowadzono 34 doświadczenia i eksperymenty fizyczne, chemiczne z wodą, powietrzem, ogniem i prądem. Klasę odwiedziło 10 rodziców, którzy wykazywali się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością w swoich poczynaniach.
Uczniowie mieli zapewnione bezpieczeństwo i niezwykłą rozrywkę.
Działania miały 4 etapy.
I. Eksperymenty prowadzone przez wychowawcę.
II. Eksperymenty prowadzone przez rodziców w asyście swoich dzieci.
III. Lekcja przyrody prowadzona przez rodzica leśnika.
IV. Lekcja z edukacji matematycznej w obecności rodziców.
Eksperymenty przeprowadzone przez rodziców:
1. Kolorowy deszcz
2. Lampa Lava
3. Wulkan i Piankowy wulkan
4. Uciekający pieprz
5. Magiczne mleko i Barwna mozaika
6. Balon, który nie pęka
7. Tańczące rodzynki i Tańczące winogrona
8. Wykałaczki i kropla wody
9. Tęcza na talerzu z cukierków Skittles
10. Tęcza w szklance
11. Mieszanie się barw
12. Ośmiornica w butelce
13. Tańczący olej oraz Burza w szklance oleju.
14. Chemiczne Jojo
15. Magiczny atrament
16. Płynny przekładaniec
17. Magiczna dziurawa
18. Wodne tornado
19. Sztuczny śnieg
20. Statek z cytryny.
21. Próżnia wciągająca jajko
22. Dziurawa butelka
23. Balony ogrzewane ciepłym powietrzem
24. Odchylanie strumienia wody
25. Jak powstają błyskawice?
26. Kamera termowizyjna, ćwiczenia z podczerwienią.
Rodzice podeszli do pomysłu bardzo odpowiedzialnie. Królowała różnorodność w prezentacji eksperymentów. Przynosili potrzebne materiały, dzieci nakładały lateksowe rękawiczki. Każdy chciał, by eksperymenty się powiodły. To były niezapomniane chwile dla rodziców. Ale największą satysfakcję i radość odczuwały dzieci biorące udział w eksperymentach. Zawsze nagradzaliśmy ich brawami, gratulowaliśmy sukcesów. Miło było patrzeć na dumę i radość moich uczniów i rodziców. Dążenia do stworzenia dobrych relacji nauczyciel-uczeń-rodzic powiodły się. Rodzice poświęcili wiele czasu i energii na demonstrację tej formy zajęć, za co im serdecznie dziękuję!
Małgorzata Pietruch
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
ZSP w Daleszycach
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |