Złota jesień w Tokarni i Chęcinach

06.10.2022 r. uczniowie klas drugich z wychowawcami: Elżbietą Fortuńską, Małgorzata Pietruch i Agnieszka Maciejewską byli na wycieczce w Tokarni i Chęcinach. Pogoda była wymarzona, prawdziwie piękna, słoneczna. Najpierw skierowaliśmy się do Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni. Zwiedzanie skansenu zajęło nam ponad dwie godziny. Wszyscy z zainteresowaniem słuchali przewodników, którzy przedstawili dzieciom w formie opowieści obrazki dnia codziennego naszych przodków. W wiejskich chatach uczniowie na własne oczy mogli zobaczyć, jak żyli ich pradziadowie w XIX i na początku XX wieku. Podziwialiśmy między innymi dwór z Suchedniowa, kościół z Rogowa, wiatrak z Grzmucina, organistówkę z Bielin. Ze szczególnym zaciekawieniem oglądaliśmy dom szewca z Daleszyc. Mieliśmy również okazję odwiedzić szkołę podstawową jak za dawnych czasów i przeczytać ówczesne szkolne przykazania.

Później wyruszyliśmy do Chęcin, by zwiedzić ruiny zamku. A zamek to nie byle jaki, bo królewski. Wybudowano go w XIII wieku. Na pewno istniał już za czasów króla Władysława Łokietka, ale najnowsze badania wskazują, że najstarsze fragmenty zamku powstały z inicjatywy króla Polski Wacława II Czeskiego. Energii nam nie brakowało, wszyscy weszliśmy na szczyt wieży widokowej i podziwialiśmy panoramę Chęcin i okolic. Ale największe emocje towarzyszyły nam w sali tortur. Nie zabrakło nam również czasu na zakup drobnych pamiątek. Złota jesień w malowniczych krajobrazach widzianych ze wzgórza zamkowego, pozostanie w naszych wspomnieniach na długo.

Małgorzata Pietruch

(19/21):

(20/21):

(21/21):

Galernik - Jak zrobić galerię zdjęć - Twoja własna Internetowa Galeria Zdjęć - Kreator - Publikowanie - Tworzenie - GIF, JPG, PNG