IT - ItalianoEN - EnglishDE - DeutschFR - FrançaisPT - PortugueseDK - DanskNO - NorwegianRO - RomanianSK - SlovakSV - SvenskaFI - FinnishES - EspańolNL - Nederlands
Zadanie 8. Pod urokiem X muzy
Realizator – B. Kraj
Harmonogram działania:
30 godzin Klubu Filmowego dla 14 uczniów (zajęcia w j. obcym);
termin realizacji: od października 2008r. do czerwca 2009r.;
2 godzin w 2008r.,
18 godz. w 2009r.,
Spotkania „Pod urokiem X Muzy” – to kolejna atrakcja projektu „Euroszkoła”. Filmowe poniedziałki stały się tradycją roku szkolnego 2008/2009.
Podczas 30 spotkań uczniowie nie tylko poznali tematykę dzieł kinemato - grafii brytyjskiej i amerykańskiej, ale przede wszystkim wsłuchiwali się w słowo mówione oryginalnej ścieżki dźwiękowej, ponieważ głównym celem Koła Filmowego było poszerzenie słownictwa w języku angielskim.
Spotkania filmowe odbywały się w ramach 6 bloków tematycznych:
Świat dzieciństwa i młodości (Ann of Green Gables 1-3; Chronicles; Waterhorse)
Świat sensacji i przygody( The pirates of Caribbean 1-2; Indiana Jones 1-4; Harry Potter 1)
Klasyka komedii (Pink Panther 1-2)
Muzyka filmowa (High School Musical 1; Live Concert)
Świat wokół nas ( London; London-guide; England)
Świat kreskówki (Scooby Doo 1-8; A puppy – my dog)
Istotnym elementem zajęć była nauka słownictwa. Przed projekcją uczniowie zapisywali kluczowe słowa i ich znaczenie. W trakcie oglądania, uczniowie notowali też inne wyrazy, które wzbudzały ich ciekawość. Różnymi metodami starano się utrwalać poznane słownictwo, zapisane w podręcznym słowniczku ucznia.
Ważnym punktem spotkań Klubu „Pod urokiem X Muzy” była również dyskusja na temat filmu, gry aktorskiej, reżyserii, zdjęć filmowych, scenografii, muzyki. Przedstawiono niezbędne słownictwo konieczne do opisu wyglądu zewnętrznego i charakteru postaci. Uczniowie dowiedzieli się, jak napisać poprawną recenzję; poznali przydatne wyrażenia i zwroty.
W ostatnim miesiącu spotkań wybrano ulubionego bohatera filmowego (Ann of Green Gables and Jack Sparrow), ulubiony filmowy przebój muzyczny („Breaking Free”) oraz najciekawszy, zdaniem uczniów, prezentowany film (High School Musical).
Oto jak uczniowie motywują swój wybór: Natalia: „I like Jack Sparrow best of all. He is intelligent and smart, but a little arrogant as well. He is very handsome” ; Sandra: ”I must like Jack Sparrow after watching this film. He is so clever and witty. I like him very much”. Olga: “ I like Harry Pottrer series, because of amazing actors and great adventures presented there”. Mateusz: “Breaking Free - is a great song. I can’t sing it but I like it, also in its Polish version”; Kasia: “Ann is a wonderful young person and I would like to be like her.”
Uważamy, że spotkania w ramach Klubu Filmowego “ Pod urokiem X Muzy” były ciekawą formą zajęć pozalekcyjnych, zawierającą w sobie elementy rozrywki i solidnej nauki.