Projekt współfinansowany ze środków Unii
Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.3.2
RPO WŚ
Postanowienia ogólne
§ 1.
Ilekroć
mowa w Regulaminie o:
Biurze Projektu – należy przez to rozumieć siedzibę Realizatora Projektu: Zespól
Szkolno-Przedszkolny w Daleszycach, ul. Henryka Sienkiewicza 11, Daleszyce;
Formularzu Zgłoszeniowym – należy przez to rozumieć
formularz z danymi Kandydata/tki, w oparciu o który odbywa się rekrutacja
i kwalifikacja Kandydatów/tek do Projektu;
Grupie docelowej – należy przez to rozumieć
osoby, do których skierowany jest Projekt;
Kandydacie/Kandydatce – należy przez to rozumieć osobę
zgłoszoną do udziału w Projekcie, która zadeklarowała chęć udziału w Projekcie
i przedstawiła dokumenty zgłoszeniowe potwierdzające spełnienie wymogów
uczestnictwa w Projekcie;
Projekcie – należy przez to rozumieć
projekt pn. „Kompetencje kluczowe drogą
do sukcesu”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego, Regionalny Program Operacyjny Województwa
Świętokrzyskiego, Oś priorytetowa: RPSW.08.00.00
Rozwój edukacji i aktywne społeczeństwo, Działanie RPSW.08.03.00 Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości
edukacji przedszkolnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego
i ponadgimnazjalnego, Poddziałanie RPSW.08.03.02
Wsparcie kształcenia podstawowego w zakresie kompetencji kluczowych;
Realizatorze Projektu – należy przez to rozumieć Gminę
Daleszyce/Zespół Szkolno-Przedszkolny w Daleszycach, z siedzibą ul. Henryka
Sienkiewicza 11, 26-021 Daleszyce, realizujący Projekt;
RPO WŚ – należy przez to rozumieć
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego;
Uczestniku/Uczestniczce Projektu – należy przez to rozumieć osobę
zakwalifikowaną do udziału w Projekcie, spełniającą kryteria wskazane w §
4. niniejszego Regulaminu.
Niniejszy regulamin określa
zasady rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie, realizowanym na terenie gminy
Daleszyce w ramach RPO WŚ na lata 2014-2020, w
ramach Osi priorytetowej: RPSW.08.00.00 Rozwój edukacji i aktywne
społeczeństwo, Działania RPSW.08.03.00 Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości
edukacji przedszkolnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego
i ponadgimnazjalnego, Poddziałania
RPSW.08.03.02 Wsparcie kształcenia podstawowego w zakresie kompetencji
kluczowych.
Projekt realizowany jest przez Gminę Daleszyce/Zespół
Szkolno-Przedszkolny w Daleszycach.
Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2018 r. do
30.06.2019 r.
§ 2.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie, zwany dalej:
Regulaminem, określa zasady rekrutacji do Projektu, kryteria uczestnictwa w
Projekcie oraz zasady organizacji zajęć w ramach
Projektu.
W ramach Projektu wsparciem zostanie objętych 198
uczniów/uczennic, w tym 2 osoby niepełnosprawne, z klas IV-VII z Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach oraz 12 nauczycieli Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach. W zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych,
logopedycznych oraz w zajęciach rewalidacyjnych mogą wziąć udział wyłącznie
uczniowie klas IV-VI Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach.
Udział w Projekcie jest całkowicie bezpłatny. Realizator
projektu pokrywa koszty organizacji kursów i szkoleń dla nauczycieli, koszty
organizacji zajęć dodatkowych, zakupu sprzętu IT oraz materiałów dydaktycznych
do prowadzenia zajęć metodą eksperymentu, cateringu na zajęciach, wyjazdów
edukacyjnych.
Ogólny nadzór nad realizacją Projektu oraz rozstrzyganie
spraw nieuregulowanych w regulaminie należy do kompetencji Realizatora
projektu.
O rozpoczęciu realizacji i
możliwości uczestnictwa w projekcie uczniowie, ich rodzice bądź opiekunowie
prawni oraz nauczyciele zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie
internetowej i „Tablicy ogłoszeń” w szkole oraz poprzez artykuł w „Głosie
Daleszyc”. Pojawią się również plakaty i ulotki dotyczące projektu.
Informacja o Projekcie, zasady
organizacji poszczególnych form wsparcia
§ 3.
Głównym
celem Projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych u 198 uczniów/uczennic
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach oraz 12 nauczycieli uczących w
Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Daleszycach.
W
ramach projektu wsparciem objętych zostanie:
Zespół
Szkolno-Przedszkolny w Daleszycach, który wyposażony zostanie w sprzęt TIK,
programy komputerowe, gry logiczne, platformę e-lerningową oraz pomoce
dydaktyczne,
12
nauczycieli/-ekdla których
zorganizowane zostaną kursy i szkolenia z zakresu nowoczesnych technik
nauczania,
96
uczniów/uczennic dla których przewidziano m.in. zajęcia wyrównawcze z
matematyki , przedmiotów przyrodniczych, z informatyki z językiem angielskim
oraz wyjazdy edukacyjne,
uczniów/uczennic, którzy wezmą udział m.in. w kołach zainteresowań oraz w
wyjazdach edukacyjnych,
156
uczniów/uczennic, objętych wsparciem doradcy zawodowego w zakresie poradnictwa
zawodowego,
10
uczniów/uczennic z kl. IV-VI, dla których przewidziano realizację zajęć
korekcyjno-kompensacyjnych,
10
uczniów/uczennic z kl. IV-VI, dla których przewidziano realizację zajęć
logopedycznych,
2
uczniów/uczennic z kl. IV-VI, dla których przewidziano dodatkowe zajęcia
rewalidacyjne.
Zajęcia
realizowane będą zgodnie z planem i programem ustalonym przez Realizatora
Projektu. Realizator projektu zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu
zajęć. W przypadku zaistnienia takiej zmiany, Uczestnicy/-czki zostaną o
niej powiadomieni drogą elektroniczną, osobiście lub telefonicznie.
Zajęcia
stacjonarne w ramach Projektu będą odbywać się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym
w Daleszycach.
Każdy
Uczestnik/-czka zajęć będzie mógł korzystać z pomocy zakupionych w ramach
Projektu.
Sposób i zasady
rekrutacji Uczestników/-czek Projektu
§ 4.
Projekt
skierowany jest do nauczycieli/-ek oraz uczniów/uczennic Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach, w związku z czym rekrutacja do Projektu
ma charakter zamknięty.
Uczestnikiem/-czką
Projektu może zostać osoba spełniająca następujące warunki:
w
przypadku nauczycieli/-ek: zamieszkuje w rozumieniu Kodeksu Cywilnego
województwo świętokrzyskie, uczy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Daleszycach,
wyraża chęć podnoszenia własnych kompetencji w zakresie TIK, coachingu, pracy z
uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych przy jednoczesnym realizowaniu
projektu;
w
przypadku uczniów/uczennic: osoby uczęszczające do kl.IV-VII
Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach, zamieszkujące w rozumieniu
Kodeksu Cywilnego gminę Daleszyce w województwie świętokrzyskim;
w przypadku osób niepełnosprawnych – dodatkowo
orzeczenie lub opinia właściwej poradni o potrzebie kształcenia specjalnego.
Rekrutacja
uczestników/uczestniczek Projektu prowadzona będzie w I 2018r. z zastrzeżeniem
§ 5., ust. 3.
Warunkiem
uczestnictwa w Projekcie dla nauczyciela/-ki jest dostarczenie kompletu
dokumentów rekrutacyjnych:
formularza
zgłoszeniowego do udziału w Projekcie zawierającego dane osobowe,
deklaracji
uczestnictwa w projekcie,
oświadczenia
o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Warunkiem
uczestnictwa w Projekcie dla ucznia/uczennicy jest dostarczenie kompletu
dokumentów rekrutacyjnych podpisanych przez rodzica/opiekuna prawnego
Kandydata/Kandydatki Projektu:
formularza
zgłoszeniowego ucznia/uczennicy do udziału w Projekcie zawierającego dane
osobowe Kandydata/Kandydatki, podpisanego zarówno przez Kandydata/Kandydatkę jak
i jego/jej rodzica/prawnego opiekuna,
deklaracji
uczestnictwa w projekcie popisanej przez rodzica/prawnego opiekuna
uczestnika/-czki projektu,
oświadczenia
o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, popisanego przez
rodzica/prawnego opiekuna uczestnika/-czki projektu,
Dokumenty
rekrutacyjne zamieszczone zostały na stronie internetowej Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach, oraz na stronie internetowej Gminy
Daleszyce. Dokumenty rekrutacyjne dostępne są do pobrania w sekretariacie Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach (Biuro Projektu).
Komplet
wypełnionych i podpisanych dokumentów należy złożyć osobiście w Biurze Projektu
(od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-15.00). Za datę złożenia
dokumentów zgłoszeniowych uznaje się datę wpływu Formularza Zgłoszeniowego do
Biura Projektu.
Przyjmowane
będą jedynie dokumenty rekrutacyjne wypełnione na właściwych drukach, opatrzone
datą i podpisem Kandydata/Kandydatki do udziału w Projekcie, a w przypadku
ucznia/uczennicy – podpisem prawnego opiekuna Kandydata/Kandydatki.
§ 5.
Nabór
do Projektu ma charakter jawny, otwarty i jest zgodny z zasadą równości szans
i niedyskryminacji w dostępie do oferowanych form wsparcia.
Rekrutacja
prowadzona jest w sposób ciągły od dn. 02 stycznia 2018 r. do czasu
zrekrutowania wszystkich Uczestników/-czek, z zastrzeżeniem ust. 3.
Realizator
Projektu zastrzega sobie prawo modyfikacji terminu rekrutacji (przedłużenia lub
zamknięcia naboru na daną grupę) w przypadku konieczności przeprowadzenia
rekrutacji uzupełniającej lub w przypadku wyczerpania miejsc przewidzianych w
ramach rekrutacji.
Rekrutacja
uzupełniająca prowadzona jest jedynie w przypadku niewystarczającej liczby
Kandydatów/Kandydatek na liście rezerwowej, mogących zając miejsca zwolnione
przez uprzednio zrekrutowane osoby.
W
szkole powołana zostanie komisja rekrutacyjna, której skład ustali dyrektor
szkoły. Komisja rekrutacyjna składać się będzie zminimum 3 osób, w tym dyrektor szkoły, jako
przewodniczący, koordynator projektu i jeden nauczyciel prowadzący zajęcia
- wskazany przez dyrektora.
W
Projekcie zastosowane zostaną punktowane kryteria wyboru, które wynikają z
założeń projektu:
zajęcia dydaktyczno – wyrównawczedla klas IV – VII:
klasy
IV – w I półroczu roku szkolnego 2016/2017 uczniowie otrzymali ocenę opisową,
dlatego też będą brane pod uwagę wyniki z diagnozy wstępnej w klasie czwartej z
następujących przedmiotów: matematyka+przyroda i informatyka + j. angielski;
oceny będą punktowane następująco: dostateczny – 1p. ; dopuszczający i
niedostateczny – 2 p;
klasy
V-VII - średnia ocena śródrocznaza I
półrocze roku szkolnego 2016/2017; dodatkowo oceny śródroczne na w/w okres z
następujących przedmiotów: matematyka+przyroda (klasy VII: fizyka, chemia,
biologia i geografia) i informatyka + j. angielski; oceny będą punktowane
następująco: dostateczny – 1p., dopuszczający i niedostateczny – 2 p;
rekomendacja
wychowawcy i nauczycieli przedmiotów z organizowanych zajęć;
organizacja
kół zainteresowańdla uczniów oraz
nauczanie oparte na metodzie eksperymentu:
klasy
IV – w I półroczu roku szkolnego 2016/2017 uczniowie otrzymali ocenę opisową,
dlatego też będą brane pod uwagę wyniki z diagnozy wstępnej w klasie czwartej z
następujących przedmiotów: matematyka, informatyka, j. angielski i przyroda;
oceny będą punktowane następująco: dobry – 1p. ; bardzo dobry i celujący – 2 p;
klasy
V-VII - średnia ocena śródrocznaza I
półrocze roku szkolnego 2016/2017; dodatkowo oceny śródroczne na w/w okres z
następujących przedmiotów: matematyka, informatyka, j. angielski i przyroda
(klasy VII: fizyka, chemia, biologia i geografia); oceny będą punktowane
następująco: dobry – 1p. ; bardzo dobry i celujący – 2 p;
rekomendacja
wychowawcy i nauczycieli przedmiotów z organizowanych zajęć;
indywidualizacja
pracy z uczniem:
zajęcia
indywidualne z rewalidantem dla 2 uczniów (klasy IV-VI) z
niepełnosprawnościami, mającymi
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne – uczniowie (klasy IV-VI) mający opinię z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej;
zajęcia
logopedyczne – dla uczniów z klasy IV-VI mających wady wymowy (w celu
zakwalifikowania do zajęć uczniów z największymi wadami wymowy zostanie
przeprowadzona diagnoza przez logopedę i nauczyciela j. polskiego)
W
przypadku osób z taką samą liczbą punktów o przyjęciu do Projektu zadecyduje
opinia nauczyciela o potrzebie zajęć dodatkowych dla danego ucznia.
W
przypadku większej liczby uczniów/uczennic chętnych do udziału w Projekcie,
sporządzona zostanie lista rezerwowa, na wypadek rezygnacji uprzednio
zakwalifikowanego/-ej do projektu Uczestnika/-czki. Osoby z listy
rezerwowej mają pierwszeństwo udziału w Projekcie w przypadku
przeprowadzenia rekrutacji uzupełniającej.
W
razie braku uczniów chętnych, spełniających szczegółowe kryteria rekrutacji
dopuszcza się przyjęcie innych uczniów zgodnie z rekomendacją prowadzącego
zajęcia.
Kryteria
wyboru nauczycieli/-ek do Projektu:
nauczany
przedmiot (kwalifikacje) – do Projektu rekrutowani są nauczyciele/-ki
matematyki, fizyki, chemii, geografii, biologii, przyrody, j. angielskiego,
informatyki; doradca zawodowy, rewalidant i nauczyciel terapeuta.
doświadczenie
zawodowe – weryfikowane na podstawie oceny dyrektora szkoły;
zaangażowanie
danej osoby w realizację Projektu – do projektu rekrutowane się
w pierwszej kolejności Ci nauczyciele/-ki, które prowadzić będą zajęcia
dodatkowe w ramach Projektu;
opinia
dyrektora szkoły.
Prace komisji zostaną
udokumentowane protokołem, którego załącznikiem będzie lista uczestników
projektu.
Prawa i obowiązki
Uczestnika/-czki Projektu
§ 6.
Uczestnik/-czka
Projektu ma prawo do:
uczestniczenia
w zajęciach, wtym w wyjazdach
edukacyjnych, zgodnie z zapisami Projektu,
korzystania
z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Projektu.
Uczestnik/-czka
Projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w Projekcie, pod warunkiem iż wynika
to z ważnej, uzasadnionej przyczyny i Uczestnik/-czka projektu wziął/wzięła
udział w nie więcej niż 30% liczby zajęć. Rezygnacja wymaga złożenia
pisemnego oświadczenia Uczestnika/-czki w terminie do 5 dni kalendarzowych u
Realizatora Projektu.
Uczestnik/-czka
zobowiązany/-a jest do:
przestrzegania
niniejszego Regulaminu;
uczestniczenia
w zajęciach w pełnym zakresie przewidzianym programem, w sposób regularny,
punktualny i aktywny;
dostosowania
się na zajęciach do poleceń prowadzącego zajęcia;
korzystania
z pomocy dydaktycznych zgodnie z ich przeznaczeniem, z ich poszanowaniem i
należytą dbałością o ich stan. W przypadku celowego uszkodzenia przez
Uczestnika/-czkę Projektu pomocy dydaktycznych, Realizator Projektu może żądać
zwrotu równowartości uszkodzonej pomocy lub odkupu innej o tych samych
parametrach, funkcjach i przeznaczeniu;
udostępniania
danych osobowych niezbędnych do realizacji Projektu do prowadzenia
sprawozdawczości, monitoringu i ewaluacji Projektu oraz wyrażenie zgody na
przetwarzanie tych danych;
złożenia
pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie;
niezwłocznego
informowania (telefonicznie lub pisemnie) Realizatora Projektu
o nieobecności na zajęciach, jednak nie później niż na dzień przed
planowanymi zajęciami;
udziału
w prowadzonych przez Realizatora Projektu badaniach oraz ich ewaluacji.
Planowane jest przeprowadzanie: testów wiedzy, ankiet oceniających, bezpośrednich
wywiadów z Uczestnikami/-czkami Projektu;
wyrażenia
zgody na nieodpłatne wykorzystanie przez realizatora Projektu własnego
wizerunku do celów związanych z promocją Projektu, monitoringiem, ewaluacją
i kontrolą, w czasie trwania Projektu i po jego zakończeniu.
Uczestnik/-czka
Projektu zobowiązuje się do uczestnictwa w minimum 80% każdych zajęć
dodatkowych pod rygorem skreślenia z listy Uczestników/-czek.
Uczestnik
zostaje skreślony z listy jeżeli:
po
pierwszym miesiącu zajęć frekwencja będzie wynosić poniżej 80% ,
naruszy
postanowienia niniejszego Regulaminu lub zasady współżycia społecznego.
W
przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie nie jest możliwe jego
wznowienie.
Monitorowanie i ewaluacja
Projektu
§ 7.
Wszyscy
Uczestnicy/-czki Projektu mają obowiązek rzetelnego wypełniania wszelkich
dokumentów monitoringowych i ewaluacyjnych dostarczonych przez Realizatora
Projektu, w tym ankiet dotyczących oceny i jego rezultatów.
Uczestnik/-czka
Projektu zobowiązany jest do udziału w badaniach ewaluacyjnych prowadzonych
przez Realizatora Projektu i inne podmioty na zlecenie Instytucji
Zarządzającej.
Postanowienia końcowe
§ 8.
Niniejszy
regulamin wchodzi w życie z dniem 02 stycznia 2018r. i obowiązuje
w okresie realizacji Projektu.
Realizator
Projektu zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie w trakcie trwania
Projektu.
Sprawy
nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzygane są przez Realizatora
Projektu.
Regulamin
dostępny jest w Biurze projektu oraz na stronie internetowej Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach.
Integralną
część Regulaminu stanowią następujące załączniki:
Załącznik
nr 1 – Formularz zgłoszeniowy
Załącznik
nr 2 – Deklaracja przystąpienia do projektu
Załącznik
nr 3 – Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych