Regulamin - „KOMPETENCJE KLUCZOWE DROGĄ DO SUKCESU”

Kompetencje kluczowe drogą do sukcesu
Przejdź do treści

Menu główne:

Daleszyce, 02.01.2018r.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie:
KOMPETENCJE KLUCZOWE DROGĄ DO SUKCESU
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.3.2 RPO WŚ
Postanowienia ogólne
§ 1.
Ilekroć mowa w Regulaminie o:
    1. Biurze Projektu – należy przez to rozumieć siedzibę Realizatora Projektu: Zespól Szkolno-Przedszkolny w Daleszycach, ul. Henryka Sienkiewicza 11, Daleszyce;
      1. Formularzu Zgłoszeniowym – należy przez to rozumieć formularz z danymi Kandydata/tki, w oparciu o który odbywa się rekrutacja i kwalifikacja Kandydatów/tek do Projektu;
      2. Grupie docelowej – należy przez to rozumieć osoby, do których skierowany jest Projekt;
      3. Kandydacie/Kandydatce – należy przez to rozumieć osobę zgłoszoną do udziału w Projekcie, która zadeklarowała chęć udziału w Projekcie i przedstawiła dokumenty zgłoszeniowe potwierdzające spełnienie wymogów uczestnictwa w Projekcie;
      4. Projekcie – należy przez to rozumieć projekt pn. „Kompetencje kluczowe drogą do sukcesu”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego, Oś priorytetowa: RPSW.08.00.00 Rozwój edukacji i aktywne społeczeństwo, Działanie RPSW.08.03.00 Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, Poddziałanie RPSW.08.03.02 Wsparcie kształcenia podstawowego w zakresie kompetencji kluczowych;
      5. Realizatorze Projektu – należy przez to rozumieć Gminę Daleszyce/Zespół Szkolno-Przedszkolny w Daleszycach, z siedzibą ul. Henryka Sienkiewicza 11, 26-021 Daleszyce, realizujący Projekt;
      6. RPO WŚ – należy przez to rozumieć Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego;
      7. Uczestniku/Uczestniczce Projektu – należy przez to rozumieć osobę zakwalifikowaną do udziału w Projekcie, spełniającą kryteria wskazane w § 4. niniejszego Regulaminu.
    2. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie, realizowanym na terenie gminy Daleszyce w ramach RPO WŚ na lata 2014-2020, w ramach Osi priorytetowej: RPSW.08.00.00 Rozwój edukacji i aktywne społeczeństwo, Działania RPSW.08.03.00 Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, Poddziałania RPSW.08.03.02 Wsparcie kształcenia podstawowego w zakresie kompetencji kluczowych.
    3. Projekt realizowany jest przez Gminę Daleszyce/Zespół Szkolno-Przedszkolny w Daleszycach.
    4. Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2018 r. do 30.06.2019 r.
§ 2.
  1. Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie, zwany dalej: Regulaminem, określa zasady rekrutacji do Projektu, kryteria uczestnictwa w Projekcie oraz zasady organizacji zajęć w ramach Projektu.
  2. W ramach Projektu wsparciem zostanie objętych 198 uczniów/uczennic, w tym 2 osoby niepełnosprawne, z klas IV-VII z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach oraz 12 nauczycieli Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach. W zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych oraz w zajęciach rewalidacyjnych mogą wziąć udział wyłącznie uczniowie klas IV-VI Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach.
  3. Udział w Projekcie jest całkowicie bezpłatny. Realizator projektu pokrywa koszty organizacji kursów i szkoleń dla nauczycieli, koszty organizacji zajęć dodatkowych, zakupu sprzętu IT oraz materiałów dydaktycznych do prowadzenia zajęć metodą eksperymentu, cateringu na zajęciach, wyjazdów edukacyjnych.
  4. Ogólny nadzór nad realizacją Projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w regulaminie należy do kompetencji Realizatora projektu.
  5. O rozpoczęciu realizacji i możliwości uczestnictwa w projekcie uczniowie, ich rodzice bądź opiekunowie prawni oraz nauczyciele zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie internetowej i „Tablicy ogłoszeń” w szkole oraz poprzez artykuł w „Głosie Daleszyc”. Pojawią się również plakaty i ulotki dotyczące projektu.
Informacja o Projekcie, zasady organizacji poszczególnych form wsparcia
§ 3.
  1. Głównym celem Projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych u 198 uczniów/uczennic Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach oraz 12 nauczycieli uczących w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Daleszycach.
  2. W ramach projektu wsparciem objętych zostanie:
    1. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Daleszycach, który wyposażony zostanie w sprzęt TIK, programy komputerowe, gry logiczne, platformę e-lerningową oraz pomoce dydaktyczne,
    2. 12 nauczycieli/-ek  dla których zorganizowane zostaną kursy i szkolenia z zakresu nowoczesnych technik nauczania,
    3. 96 uczniów/uczennic dla których przewidziano m.in. zajęcia wyrównawcze z matematyki , przedmiotów przyrodniczych, z informatyki z językiem angielskim oraz wyjazdy edukacyjne,
    4. uczniów/uczennic, którzy wezmą udział m.in. w kołach zainteresowań oraz w wyjazdach edukacyjnych,
    5. 156 uczniów/uczennic, objętych wsparciem doradcy zawodowego w zakresie poradnictwa zawodowego,
    6. 158 uczniów/uczennic, objętych wsparciem psychologa,
    7. 10 uczniów/uczennic z kl. IV-VI, dla których przewidziano realizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
    8. 10 uczniów/uczennic z kl. IV-VI, dla których przewidziano realizację zajęć logopedycznych,
    9. 2 uczniów/uczennic z kl. IV-VI, dla których przewidziano dodatkowe zajęcia rewalidacyjne.
  3. Zajęcia realizowane będą zgodnie z planem i programem ustalonym przez Realizatora Projektu. Realizator projektu zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu zajęć. W przypadku zaistnienia takiej zmiany, Uczestnicy/-czki zostaną o niej powiadomieni drogą elektroniczną, osobiście lub telefonicznie.
  4. Zajęcia stacjonarne w ramach Projektu będą odbywać się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Daleszycach.
  5. Każdy Uczestnik/-czka zajęć będzie mógł korzystać z pomocy zakupionych w ramach Projektu.
Sposób i zasady rekrutacji Uczestników/-czek Projektu
§ 4.
  1. Projekt skierowany jest do nauczycieli/-ek oraz uczniów/uczennic Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach, w związku z czym rekrutacja do Projektu ma charakter zamknięty.
  2. Uczestnikiem/-czką Projektu może zostać osoba spełniająca następujące warunki:
    1. w przypadku nauczycieli/-ek: zamieszkuje w rozumieniu Kodeksu Cywilnego województwo świętokrzyskie, uczy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Daleszycach, wyraża chęć podnoszenia własnych kompetencji w zakresie TIK, coachingu, pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych przy jednoczesnym realizowaniu projektu;
    2. w przypadku uczniów/uczennic: osoby uczęszczające do kl.IV-VII Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach, zamieszkujące w rozumieniu Kodeksu Cywilnego gminę Daleszyce w województwie świętokrzyskim;
    3. w przypadku osób niepełnosprawnych – dodatkowo orzeczenie lub opinia właściwej poradni o potrzebie kształcenia specjalnego.
  3. Rekrutacja uczestników/uczestniczek Projektu prowadzona będzie w I 2018r. z zastrzeżeniem § 5., ust. 3.
  4. Warunkiem uczestnictwa w Projekcie dla nauczyciela/-ki jest dostarczenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych:
    1. formularza zgłoszeniowego do udziału w Projekcie zawierającego dane osobowe,
    2. deklaracji uczestnictwa w projekcie,
    3. oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  5. Warunkiem uczestnictwa w Projekcie dla ucznia/uczennicy jest dostarczenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych podpisanych przez rodzica/opiekuna prawnego Kandydata/Kandydatki Projektu:
    1. formularza zgłoszeniowego ucznia/uczennicy do udziału w Projekcie zawierającego dane osobowe Kandydata/Kandydatki, podpisanego zarówno przez Kandydata/Kandydatkę jak i jego/jej rodzica/prawnego opiekuna,
    2. deklaracji uczestnictwa w projekcie popisanej przez rodzica/prawnego opiekuna uczestnika/-czki projektu,
    3. oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, popisanego przez rodzica/prawnego opiekuna uczestnika/-czki projektu,
  6. Dokumenty rekrutacyjne zamieszczone zostały na stronie internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach, oraz na stronie internetowej Gminy Daleszyce. Dokumenty rekrutacyjne dostępne są do pobrania w sekretariacie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach (Biuro Projektu).
  7. Komplet wypełnionych i podpisanych dokumentów należy złożyć osobiście w Biurze Projektu (od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-15.00). Za datę złożenia dokumentów zgłoszeniowych uznaje się datę wpływu Formularza Zgłoszeniowego do Biura Projektu.
  8. Przyjmowane będą jedynie dokumenty rekrutacyjne wypełnione na właściwych drukach, opatrzone datą i podpisem Kandydata/Kandydatki do udziału w Projekcie, a w przypadku ucznia/uczennicy – podpisem prawnego opiekuna Kandydata/Kandydatki.
§ 5.
  1. Nabór do Projektu ma charakter jawny, otwarty i jest zgodny z zasadą równości szans i niedyskryminacji w dostępie do oferowanych form wsparcia.
  2. Rekrutacja prowadzona jest w sposób ciągły od dn. 02 stycznia 2018 r. do czasu zrekrutowania wszystkich Uczestników/-czek, z zastrzeżeniem ust. 3.
  3. Realizator Projektu zastrzega sobie prawo modyfikacji terminu rekrutacji (przedłużenia lub zamknięcia naboru na daną grupę) w przypadku konieczności przeprowadzenia rekrutacji uzupełniającej lub w przypadku wyczerpania miejsc przewidzianych w ramach rekrutacji.
  4. Rekrutacja uzupełniająca prowadzona jest jedynie w przypadku niewystarczającej liczby Kandydatów/Kandydatek na liście rezerwowej, mogących zając miejsca zwolnione przez uprzednio zrekrutowane osoby.
  5. W szkole powołana zostanie komisja rekrutacyjna, której skład ustali dyrektor szkoły. Komisja rekrutacyjna składać się będzie z  minimum 3 osób, w tym dyrektor szkoły, jako przewodniczący, koordynator projektu i jeden nauczyciel prowadzący zajęcia - wskazany przez dyrektora.
  6. W Projekcie zastosowane zostaną punktowane kryteria wyboru, które wynikają z założeń projektu:
    1. zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze  dla klas IV – VII:
      • klasy IV – w I półroczu roku szkolnego 2016/2017 uczniowie otrzymali ocenę opisową, dlatego też będą brane pod uwagę wyniki z diagnozy wstępnej w klasie czwartej z następujących przedmiotów: matematyka+przyroda i informatyka + j. angielski; oceny będą punktowane następująco: dostateczny – 1p. ; dopuszczający i niedostateczny – 2 p;
      • klasy V-VII - średnia ocena śródroczna  za I półrocze roku szkolnego 2016/2017; dodatkowo oceny śródroczne na w/w okres z następujących przedmiotów: matematyka+przyroda (klasy VII: fizyka, chemia, biologia i geografia) i informatyka + j. angielski; oceny będą punktowane następująco: dostateczny – 1p., dopuszczający i niedostateczny – 2 p;
      • rekomendacja wychowawcy i nauczycieli przedmiotów z organizowanych zajęć;
    2. organizacja kół zainteresowań  dla uczniów oraz nauczanie oparte na metodzie eksperymentu:
      • klasy IV – w I półroczu roku szkolnego 2016/2017 uczniowie otrzymali ocenę opisową, dlatego też będą brane pod uwagę wyniki z diagnozy wstępnej w klasie czwartej z następujących przedmiotów: matematyka, informatyka, j. angielski i przyroda; oceny będą punktowane następująco: dobry – 1p. ; bardzo dobry i celujący – 2 p;
      • klasy V-VII - średnia ocena śródroczna  za I półrocze roku szkolnego 2016/2017; dodatkowo oceny śródroczne na w/w okres z następujących przedmiotów: matematyka, informatyka, j. angielski i przyroda (klasy VII: fizyka, chemia, biologia i geografia); oceny będą punktowane następująco: dobry – 1p. ; bardzo dobry i celujący – 2 p;
      • rekomendacja wychowawcy i nauczycieli przedmiotów z organizowanych zajęć;
    3. indywidualizacja pracy z uczniem:
      • zajęcia indywidualne z rewalidantem dla 2 uczniów (klasy IV-VI) z niepełnosprawnościami, mającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
      • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – uczniowie (klasy IV-VI) mający opinię z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej;
      • zajęcia logopedyczne – dla uczniów z klasy IV-VI mających wady wymowy (w celu zakwalifikowania do zajęć uczniów z największymi wadami wymowy zostanie przeprowadzona diagnoza przez logopedę i nauczyciela j. polskiego)
  7. W przypadku osób z taką samą liczbą punktów o przyjęciu do Projektu zadecyduje opinia nauczyciela o potrzebie zajęć dodatkowych dla danego ucznia.
  8. W przypadku większej liczby uczniów/uczennic chętnych do udziału w Projekcie, sporządzona zostanie lista rezerwowa, na wypadek rezygnacji uprzednio zakwalifikowanego/-ej do projektu Uczestnika/-czki. Osoby z listy rezerwowej mają pierwszeństwo udziału w Projekcie w przypadku przeprowadzenia rekrutacji uzupełniającej.
  9. W razie braku uczniów chętnych, spełniających szczegółowe kryteria rekrutacji dopuszcza się przyjęcie innych uczniów zgodnie z rekomendacją prowadzącego zajęcia.
  10. Kryteria wyboru nauczycieli/-ek do Projektu:
    1. nauczany przedmiot (kwalifikacje) – do Projektu rekrutowani są nauczyciele/-ki matematyki, fizyki, chemii, geografii, biologii, przyrody, j. angielskiego, informatyki; doradca zawodowy, rewalidant i nauczyciel terapeuta.
    2. doświadczenie zawodowe – weryfikowane na podstawie oceny dyrektora szkoły;
    3. zaangażowanie danej osoby w realizację Projektu – do projektu rekrutowane się w pierwszej kolejności Ci nauczyciele/-ki, które prowadzić będą zajęcia dodatkowe w ramach Projektu;
    4. opinia dyrektora szkoły.
  11. Prace komisji zostaną udokumentowane protokołem, którego załącznikiem będzie lista uczestników projektu.
Prawa i obowiązki Uczestnika/-czki Projektu
§ 6.
  1. Uczestnik/-czka Projektu ma prawo do:
    1. uczestniczenia w zajęciach, w  tym w wyjazdach edukacyjnych, zgodnie z zapisami Projektu,
    2. korzystania z pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Projektu.
  2. Uczestnik/-czka Projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w Projekcie, pod warunkiem iż wynika to z ważnej, uzasadnionej przyczyny i Uczestnik/-czka projektu wziął/wzięła udział w nie więcej niż 30% liczby zajęć. Rezygnacja wymaga złożenia pisemnego oświadczenia Uczestnika/-czki w terminie do 5 dni kalendarzowych u Realizatora Projektu.
  3. Uczestnik/-czka zobowiązany/-a jest do:
    1. przestrzegania niniejszego Regulaminu;
    2. uczestniczenia w zajęciach w pełnym zakresie przewidzianym programem, w sposób regularny, punktualny i aktywny;
    3. dostosowania się na zajęciach do poleceń prowadzącego zajęcia;
    4. korzystania z pomocy dydaktycznych zgodnie z ich przeznaczeniem, z ich poszanowaniem i należytą dbałością o ich stan. W przypadku celowego uszkodzenia przez Uczestnika/-czkę Projektu pomocy dydaktycznych, Realizator Projektu może żądać zwrotu równowartości uszkodzonej pomocy lub odkupu innej o tych samych parametrach, funkcjach i przeznaczeniu;
    5. udostępniania danych osobowych niezbędnych do realizacji Projektu do prowadzenia sprawozdawczości, monitoringu i ewaluacji Projektu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie tych danych;
    6. złożenia pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie;
    7. niezwłocznego informowania (telefonicznie lub pisemnie) Realizatora Projektu o nieobecności na zajęciach, jednak nie później niż na dzień przed planowanymi zajęciami;
    8. udziału w prowadzonych przez Realizatora Projektu badaniach oraz ich ewaluacji. Planowane jest przeprowadzanie: testów wiedzy, ankiet oceniających, bezpośrednich wywiadów z Uczestnikami/-czkami Projektu;
    9. wyrażenia zgody na nieodpłatne wykorzystanie przez realizatora Projektu własnego wizerunku do celów związanych z promocją Projektu, monitoringiem, ewaluacją i kontrolą, w czasie trwania Projektu i po jego zakończeniu.
  4. Uczestnik/-czka Projektu zobowiązuje się do uczestnictwa w minimum 80% każdych zajęć dodatkowych pod rygorem skreślenia z listy Uczestników/-czek.
  5. Uczestnik zostaje skreślony z listy jeżeli:
    1. po pierwszym miesiącu zajęć frekwencja będzie wynosić poniżej 80% ,
    2. naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu lub zasady współżycia społecznego.
  6. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie nie jest możliwe jego wznowienie.
Monitorowanie i ewaluacja Projektu
§ 7.
  1. Wszyscy Uczestnicy/-czki Projektu mają obowiązek rzetelnego wypełniania wszelkich dokumentów monitoringowych i ewaluacyjnych dostarczonych przez Realizatora Projektu, w tym ankiet dotyczących oceny i jego rezultatów.
  2. Uczestnik/-czka Projektu zobowiązany jest do udziału w badaniach ewaluacyjnych prowadzonych przez Realizatora Projektu i inne podmioty na zlecenie Instytucji Zarządzającej.
Postanowienia końcowe
§ 8.
  1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 02 stycznia 2018r. i obowiązuje w okresie realizacji Projektu.
  2. Realizator Projektu zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie w trakcie trwania Projektu.
  3. Sprawy nieuregulowane niniejszym Regulaminem rozstrzygane są przez Realizatora Projektu.
  4. Regulamin dostępny jest w Biurze projektu oraz na stronie internetowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Daleszycach.
  5. Integralną część Regulaminu stanowią następujące załączniki:
    1. Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszeniowy
    2. Załącznik nr 2 – Deklaracja przystąpienia do projektu
    3. Załącznik nr 3 – Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego