Main menu:
„Lećmy i nigdy odtąd
nie zniżajmy lotu”
Motto szkoły:
Harmonogram Pracy
Harmonogram działań projektu Comenius „Rozwój uczniów poprzez warsztaty marzeń” na rok szkolny 2010/2011
(„Development of students through dream workshops”)
Lp. Zadanie Ostateczny termin realizacji Osoba odpowiedzialna 1. Nawiązanie kontaktu z partnerami projektu. Wrzesień Katarzyna Szczepaniak Bożena Kraj
Monika Saternus
2. Opracowanie harmonogramu działań na rok szkolny 2010/2011. 15.09.2010 Katarzyna Szczepaniak 3. Prowadzenie kroniki projektu. Cały rok szkolny 2010/2011 Lucyna Strach Irina Kosmala
4. Tłumaczenie tekstów na język angielski lub na język polski. Cały rok szkolny 2010/2011 Nauczyciele języka angielskiego / A. B. 5. Praca nad budżetem projektu. Cały rok szkolny 2010/2011 Jan Cedro Katarzyna Szczepaniak
6. Zamieszczanie informacji dotyczących projektu na stronie internetowej. Cały rok szkolny 2010/2011 Joanna Jamróz Bożena Kraj
7. Prowadzenie kącika Comenius. Cały rok szkolny 2010/2011 Agnieszka Długosz-Rzepka Sylwia Arabasz i Małgorzata Wojciechowska (do powrotu Agnieszki)
8. Artykuły do gazety lokalnej informujące o realizacji projektu. Cały rok szkolny 2010/2011 Na bieżąco nauczyciele 9. Przygotowanie wystawy z I roku realizacji projektu (działanie nie zostało zrealizowane w roku szkolnym 2009/2010). Wrzesień Agnieszka Safian Anna Sodel
M. W.
Joanna Pala
Działanie: “Problemy globalne”.
10. Praca nad kalendarzem i plakatami dotyczącymi twórczych rozwiązań globalnych problemów, takich jak: ksenofobia, przemoc, rasizm.
20.09.2010 Joanna Pala Joanna Jamróz
Jolanta Powałkiewicz
Justyna Borkowska
11. Zdefiniowanie powyższych problemów, zanalizowanie ich i poddanie pod dyskusję na lekcjach wychowawczych (zapisanie tematu w dzienniku)
Wrzesień Wychowawcy klas 12. Zebranie z uczniami informacji na temat przejawów ksenofobii, przemocy, rasizmu. Uczniowie zamkną ję w obrazach, wyobrażeniach i plakatach.
20.09.2010 Wychowawcy klas 13. Przygotowanie wystawy szkolnej z powstałych prac.
20.10.2010 Joanna Pala Małgorzata Rosińska
Alekandra Czajkowska
14. Stworzenie i wydrukowanie kalendarza zawierającego 12 najlepszych prac.
05.10.2010 Joanna Pala Joanna Jamróz
Jolanta Powałkiewicz
Justyna Borkowska
15. Zaprezentowanie prac oraz kalendarza wśród społeczności lokalnej.
31.10.2010 Joanna Pala Joanna Jamróz
Jolanta Powałkiewicz
Justyna Borkowska
16. Umieszczenie zdjęć plakatów oraz kalendarza na stronie internetowej.
31.10.2010 Bożena Kraj Joanna Jamróz
17. Napisanie artykułu do gazety lokalnej po zrealizowaniu działania
31.10.2010 Jolanta Powałkiewicz 18. Zebranie materiałów, zdjęć i zamieszczenie ich w bibliotece szkolnej.
10.11.2010 Joanna Pala Joanna Jamróz
Jolanta Powałkiewicz
19. Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Plovdiv, Bułgaria.
10.09.2010 Wychowawcy klas 20. Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie w Bułgarii. 20.09.2010 Irina Kosmala Monika Saternus
Małgorzata Rosińska
21. Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów. 25.09.2010 Nauczyciele – opiekunowie podczas wyjazdu 22. Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej w Plovdiv, Bułgaria: zebranie odpowiednich materiałów, które zostaną przedstawione podczas wizyty roboczej, itd. 5.10.2010 Nauczyciele - opiekunowie 23. Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej. 5.10.2010 Jan Cedro Katarzyna Szczepaniak
24. Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu. 16.09.2010 Monika Saternus Bożena Kraj
25. Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej: autokar lub samolot (zakup biletów, ubezpieczenie), itd. 20.09.2010 Nauczyciele - opiekunowie 26. Wizyta robocza w Plovdiv, Bułgaria. 11-15.10.2010 Nauczyciele i uczniowie Działanie: „Kompilacja europejska”
27. Uczniowie wybierają najważniejsze sprawy, które dotykają ich życia i z którymi muszą się zmierzyć. Stają się one słowami piosenki, do której wykorzystają melodię narodową lub międzynarodową. W utworze zaproponują rozwiązanie wybranych problemów.
30.11.2010 Marzena Cedro. odp. Anna Bieniasz
Robert Puchała
28. Przygotowanie i nagranie piosenki na płytę. 10.12.2010 Marzena Cedro Anna Bieniasz
Robert Puchała. Odp.
29. Przygotowanie okładki na płytę. 10.12.2010 Joanna Jamioł Joanna Jamróz
Joanna Pala. Odp.
30. Piosenka o problemach dojrzewania zostanie przeniesiona na videoclip. Uczniowie przygotują scenariusz i nagrają clip ilustrujący treść piosenki.
15.01.2011 Robert Puchała Marzena Cedro
Małgorzata Wojciechowska . odp.
Anna Bieniasz
31. Zamieszczenie piosenki na stronie internetowej.
20.01.2011 Joanna Jamróz Bożena Kraj
32. Napisanie artykułu do Głosu Daleszyc z przeprowadzonego działania.
31.01.2011 Anna Bieniasz 33. Zebranie materiałów (wraz z płytą) i umieszczenie ich w bibliotece szkolnej.
31.01.2011 Robert Puchała 34. Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Újfehértó, Węgry.15.01.2011 Wychowawcy klas 35. Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie na Węgrzech. 20.01.2011 Irina Kosmala Monika Saternus
Małgorzata Rosińska
Katarzyna Szczepaniak
36. Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów 20.02.2011 Nauczyciele - opiekunowie 37. Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej na Węgrzech: zebranie odpowiednich materiałów, które zostaną zaprezentowane podczas wizyty roboczej, itd. 20.02.2011 Nauczyciele - opiekunowie 38. Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej. 20.02.2011 Jan Cedro Katarzyna Szczepaniak
39. Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu. 31.01.2011 Katarzyna Szczepaniak 40. Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej 28.02.2011 Nauczyciele - opiekunowie 41. Wizyta robocza w Újfehértó, Węgry. 7-13.03.2011 Nauczyciele i uczniowie Działanie:„Mój wolny czas”
42. Uczniowie zrobią zdjęcia, napiszą sprawozdania, przeprowadzą wywiady, wypełnią kwestionariusze na temat różnych sposobów spędzania wolnego czasu przez nastolatków.
20.03.2011 Agnieszka Janaszek Małgorzata Lucińska
43. Zredagowanie gazetki pt.: “Mój wolny czas”. Zamieszczenie w niej wszystkich zgromadzonych materiałów.
30.03.2011 Agnieszka Janaszek Małgorzata Lucińska
Beata Banaszek (jako wsparcie)
44. Gazeta zostanie wydana wraz z pozostałymi produktami podjętych przez uczniów działań: płytą DVD zawierającą psychodramy, rozwiązaniami problemów zanieczyszczenia środowiska, europejską piosenką, plakatami.
10.04.2011 Agnieszka Janaszek Małgorzata Lucińska
Beata Banaszek (jako wsparcie)
45.
Przygotowanie harmonogramu na wizytę podsumowującą projekt w Daleszycach, Polska.
30.03.2011
Katarzyna Szczepaniak
46.
Prezentacja gazety podczas wizyty.
?????
Agnieszka Janaszek
Małgorzata Lucińska
Beata Banaszek (jako wsparcie)
47.
Wizyta podsumowująca projekt w Daleszycach, Polska (harmonogram na tą wizytę przygotuje koordynator projektu miesiąc przed wizytą).
?????
Wszyscy nauczyciele
48.
Napisanie artykułu do Głosu Daleszyc.
30.04.2011
Katarzyna Szczepaniak
49.
Zebranie materiałów i umieszczenie ich w bibliotece szkolnej.
30.04.2011
Agnieszka Janaszek
Małgorzata Lucińska
50.
Dzień Comeniusa – zaprezentowanie projektu wśród władz lokalnych. (Harmonogram i podział obowiązków zostanie przedstawiony do końca kwietnia).
23.05.2011
Wszyscy nauczyciele
52.
Przygotowanie wystawy z II roku realizacji projektu.
31.05.2011
Agnieszka Safian
Anna Sodel
Iwona Tetelewska
Joanna Pala
53.
Przygotowanie prezentacji Power-Point z II roku realizacji projektu.
31.08.2011
Małgorzata Rosińska
Joanna Pala
54.
Raport końcowy z realizacji projektu, wysłanie raportu do Agencji Narodowej.
15.06.2011
Katarzyna Szczepaniak
Harmonogram działań projektu Comenius „Rozwój uczniów poprzez warsztaty marzeń” na rok szkolny 2009/2010
(„Development of students through dream workshops”)
Lp.
Zadanie
Ostateczny termin realizacji
Osoba odpowiedzialna
1.
Nawiązanie kontaktu z partnerami projektu.
Wrzesień
Katarzyna Szczepaniak
2.
Opracowanie harmonogramu działań na rok szkolny 2009/2010.
31.08.2009
Katarzyna Szczepaniak
3.
Zakup kroniki projektu oraz jej prowadzenie.
Cały rok szkolny 2009/2010
Lucyna Strach
Irina Kosmala
4.
Przygotowanie krótkiej prezentacji w PowerPoint
uczniów biorących udział w projekcie (przedstawienie uczniów, ukazanie środowiska, w którym żyją, zainteresowań, itd.).10.10.2009
Joanna Jamioł
Małgorzata Rosińska
5.
Tłumaczenie tekstów na język angielski lub na język polski.
Cały rok szkolny 2009/2010
Nauczyciele języka angielskiego
6.
Praca nad budżetem projektu.
Cały rok szkolny 2009/2010
Jan Cedro
Katarzyna Szczepaniak
7.
Zamieszczanie informacji dotyczących projektu na stronie internetowej.
Cały rok szkolny 2009/2010
Waldemar Romanowski
Bożena Kraj
8.
Prowadzenie kącika Comenius.
Cały rok szkolny 2009/2010
Agnieszka Długosz-Rzepka
Iwona Tetelewska
9.
Artykuły do gazety lokalnej informujące o realizacji projektu.
Cały rok szkolny 2009/2010
Jolanta Powałkiewicz
Katarzyna Szczepaniak
10.
Konkurs na najlepsze logo projektu: każda klasa wraz
z wychowawcą przygotuje komputerowo logo projektu; każde logo weźmie udział w konkursie wewnątrzszkolnym; logo zwycięskie pojedzie do Rumunii, aby wziąć udział w konkursie europejskim.10.11.2009
Wychowawcy klas
11.
Przygotowanie konkursu na najlepsze logo projektu; wybór jury; opracowanie planu konkursu.
15.11.2009
Katarzyna Szczepaniak
Joanna Pala
Jolanta Powałkiewicz
Robert Puchała
12.
Rozstrzygnięcie konkursu na logo projektu
do 30.11.2009
Katarzyna Szczepaniak
Joanna Pala
Jolanta Powałkiewicz
Robert Puchała
Działanie: “Kreatywne rozwiązywanie problemu związanego z zanieczyszczeniem środowiska”.
13.
Przeprowadzenie wnikliwych badań, określenie najważniejszych problemów środowiskowych w kraju
i regionie oraz udokumentowanie badań.Może to być zorganizowanie wycieczki w najbardziej zanieczyszczone miejsca regionu lub kraju, może to być praca samodzielna uczniów. Ważne przy tym działaniu jest zbieranie materiałów, zdjęć, ewentualnie
z przeprowadzonych wywiadów, itd.Wykonanie pracy detektywistycznej w celu zdobycia jak największej liczby informacji potrzebnych do zdefiniowania problemu.
31.10.2009
Anna Chrapkiewicz
Beata Banaszek
Marta Piórczyk
14.
Zaprezentowanie przez uczniów powyższego zagadnienia kolegom w celu uświadomienia im konsekwencji problemu.
10.11.2009
Anna Chrapkiewicz
Beata Banaszek
Marta Piórczyk
15.
Przygotowanie spotkania z ekspertem w celu zrozumienia przez uczniów problemów środowiskowych. (Te dwa zadania mogą odbyć się jednego dnia).
10.11.2009
Anna Chrapkiewicz
Beata Banaszek
Marta Piórczyk
16.
Przygotowanie filmowego raportu na DVD, w którym zostaną zaprezentowane możliwości redukcji negatywnych skutków zanieczyszczenia środowiska (kreatywny sposób realizacji).
20.11.2009
Anna Chrapkiewicz
Beata Banaszek
Marta Piórczyk
Rafał Gołuchowski
17.
Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Brad, Rumunia (ogólne informacje na temat konkursu wychowawcy otrzymają do końca października od osób przygotowujących konkurs).
2.11.2009
Wychowawcy klas
18.
Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie przygotowawczej w Rumunii.
20.11.2009
Ewelina Rosińska
Agnieszka Długosz-Rzepka
Małgorzata Rosińska
19.
Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów.
25.11.2009
Nauczyciele – opiekunowie podczas wyjazdu
20.
Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej w Brad, Rumunia: zebranie odpowiednich materiałów, które zostaną przedstawione podczas wizyty roboczej, itd.
30.11.2009
Nauczyciele - opiekunowie
21.
Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej.
31.10.2009
Jan Cedro
Katarzyna Szczepaniak
22.
Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu.
15.10.2009
Chętni
23.
Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej: autokar lub samolot (zakup biletów, ubezpieczenie), itd.
31.10.2009
Nauczyciele - opiekunowie
24.
Wizyta robocza w Brad, Rumunia.
7.12.2009 – 11.12.2009
Nauczyciele i uczniowie
25.
Zorganizowanie spotkania z mieszkańcami i władzami lokalnymi, na którym zostaną zaprezentowane filmy
o zanieczyszczeniu środowiska naturalnego w naszym regionie.8.01.2010
Katarzyna Szczepaniak
Bożena Kraj
Jolanta Powałkiewicz
Martyna Różalska
Robert Puchała
26.
Przygotowanie konferencji prasowej, na której uczniowie zaprezentują swoje opinie, argumenty, itd.
8.01.2010
Anna Chrapkiewicz
Beata Banaszek
Małgorzata Kułaga
Robert Puchała
Działanie: „Komunikacja i empatia”
27.
Zdefiniowanie problemów pojawiających się w procesie komunikacji językowej na lekcjach języka polskiego.
Każda klasa zdefiniuje owe problemy, zanotuje je, natomiast na spotkaniu z ekspertem pojawią się wybrani przedstawiciele klas, którzy te problemy omówią.
Komunikacja językowa została ograniczona do problemów edukacyjnych (patrz punkt 29).
18.01.2010
Nauczyciele języka polskiego
28.
Przygotowanie spotkania z ekspertem od spraw komunikacji językowej, który pomoże uczniom znaleźć twórcze rozwiązanie tego problemu.
05.02.2010
Małgorzata Lucińska
Małgorzata Kułaga
29.
Spotkanie przedstawicieli klas, którzy po spotkaniu
z ekspertem zbiorą najlepsze pomysły dotyczące rozwiązania problemu komunikacji, zbiorą pomysły w celu przygotowania psychodramy.10.02.2010
Monika Parkita
Aleksandra Czajkowska
30.
Przygotowanie psychodramy, zaprezentowanie problemów edukacyjnych i zasugerowanie kreatywnych sposobów ich rozwiązania.
20.02.2010
Monika Parkita
Aleksandra Czajkowska
31.
Zarejestrowanie psychodramy na CD
20.02.2010
Rafał Gołuchowski
32.
Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Neapolu, Włochy18.01.2010
Wychowawcy klas
33.
Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie przygotowawczej we Włoszech
10.02.2010
Ewelina Rosińska
Agnieszka Długosz-Rzepka
Małgorzata Rosińska
34.
Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów
20.02.2010
Nauczyciele - opiekunowie
35.
Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej w Neapolu, Włochy: zebranie odpowiednich materiałów, które zostaną zaprezentowane podczas wizyty roboczej, itd.
28.02.2010
Nauczyciele - opiekunowie
36.
Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej.
31.01.2010
Jan Cedro
Katarzyna Szczepaniak
37.
Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu.
15.01.2010
Chętni
38.
Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej
31.01.2010
Nauczyciele - opiekunowie
39.
Wizyta robocza w Neapolu, Włochy
8.03.2010 – 12.03.2010
Nauczyciele i uczniowie
Działanie: „Pokaż mi swoje serce i duszę”
40.
Ogłoszenie konkursu pt. „Pokaż mi swoje serce i duszę” (uczniowie w kreatywny sposób zaprezentują własne wyobrażenia o duszy i sercu, za pomocą różnorodnych form sztuki: rysunku, rzeźby, itd.)
20.03.2010
Joanna Pala
Sylwia Arabasz
41.
Przygotowanie wystawy prac uczniów.
10.05.2010
Joanna Pala
Martyna Mochocka
42.
Zamieszczenie zdjęć prac oraz artykułu w gazecie lokalnej
i szkolnej.17.05.2010
Monika Saternus
Agnieszka Długosz-Rzepka
43.
Zaprezentowanie prac uczniów wśród społeczności lokalnej (na imprezie środowiskowej)
Maj 2010
Agnieszka Janic
Marzena Cedro
Edyta Świder
Martyna Mochocka
44.
Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Aiyaman, Turcja.15.04.2010
Wychowawcy klas
45.
Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie roboczej w Turcji.
10.05.2010
Ewelina Rosińska
Agnieszka Długosz – Rzepka
Małgorzata Rosińska
46.
Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów.
15.05.2010
Nauczyciele - opiekunowie
47.
Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej w Aiyaman, Turcja (zebranie prac uczniów, które mogą zostać przewiezione do Turcji, natomiast te prace, które z przyczyn obiektywnych przewieźć nie można, należy sfotografować
i zabrać ze sobą zdjęcia).18.05.2010
Nauczyciele - opiekunowie
48.
Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej.
10.03.2010
Jan Cedro
Katarzyna Szczepaniak
49.
Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu
28.02.2010
Chętni
50.
Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej.
10.03.2010
Nauczyciele - opiekunowie
51.
Wizyta robocza w Aiyaman, Turcja.
24.05.2010 – 28.05.2010
Nauczyciele i uczniowie
52.
Przygotowanie wystawy z I roku realizacji projektu.
5.06.2010
Joanna Pala
Nauczyciele wf
53.
Przygotowanie prezentacji Power-Point z I roku realizacji projektu.
31.08.2010
Małgorzata Rosińska
Joanna Pala
54.
Raport z realizacji projektu w roku szkolnym 2009/2010, wysłanie raportu do Agencji Narodowej.
15.06.2010
Katarzyna Szczepaniak
Jolanta Powałkiewicz