Gimnazjum im. Jana Paw³a II w Daleszycach


Go to content

Lećmy i nigdy odtąd

nie zniżajmy lotu”

 

 

Motto szkoły:


Harmonogram Pracy

 

 

Harmonogram działań projektu Comenius „Rozwój uczniów poprzez warsztaty marzeń” na rok szkolny 2010/2011

(„Development of students through dream workshops”)

 

Lp. Zadanie Ostateczny termin realizacji Osoba odpowiedzialna
1. Nawiązanie kontaktu z partnerami projektu. Wrzesień Katarzyna Szczepaniak

Bożena Kraj

Monika Saternus

2. Opracowanie harmonogramu działań na rok szkolny 2010/2011. 15.09.2010 Katarzyna Szczepaniak
3. Prowadzenie kroniki projektu. Cały rok szkolny 2010/2011 Lucyna Strach

Irina Kosmala

4. Tłumaczenie tekstów na język angielski lub na język polski. Cały rok szkolny 2010/2011 Nauczyciele języka angielskiego / A. B.
5. Praca nad budżetem projektu. Cały rok szkolny 2010/2011 Jan Cedro

Katarzyna Szczepaniak

6. Zamieszczanie informacji dotyczących projektu na stronie internetowej. Cały rok szkolny 2010/2011 Joanna Jamróz

Bożena Kraj

7. Prowadzenie kącika Comenius. Cały rok szkolny 2010/2011 Agnieszka Długosz-Rzepka

Sylwia Arabasz i Małgorzata Wojciechowska (do powrotu Agnieszki)

8. Artykuły do gazety lokalnej informujące o realizacji projektu. Cały rok szkolny 2010/2011 Na bieżąco nauczyciele
9. Przygotowanie wystawy z I roku realizacji projektu (działanie nie zostało zrealizowane w roku szkolnym 2009/2010). Wrzesień Agnieszka Safian

Anna Sodel

M. W.

Joanna Pala

Działanie: “Problemy globalne”.

10.

Praca nad kalendarzem i plakatami dotyczącymi twórczych rozwiązań globalnych problemów, takich jak: ksenofobia, przemoc, rasizm.

20.09.2010 Joanna Pala

Joanna Jamróz

Jolanta Powałkiewicz

Justyna Borkowska

11.

Zdefiniowanie powyższych problemów, zanalizowanie ich i poddanie pod dyskusję na lekcjach wychowawczych (zapisanie tematu w dzienniku)

Wrzesień Wychowawcy klas
12.

Zebranie z uczniami informacji na temat przejawów ksenofobii, przemocy, rasizmu. Uczniowie zamkną ję w obrazach, wyobrażeniach i plakatach.

20.09.2010 Wychowawcy klas
13.

Przygotowanie wystawy szkolnej z powstałych prac.

20.10.2010 Joanna Pala

Małgorzata Rosińska

Alekandra Czajkowska

14.

Stworzenie i wydrukowanie kalendarza zawierającego 12 najlepszych prac.

05.10.2010 Joanna Pala

Joanna Jamróz

Jolanta Powałkiewicz

Justyna Borkowska

15.

Zaprezentowanie prac oraz kalendarza wśród społeczności lokalnej.

31.10.2010 Joanna Pala

Joanna Jamróz

Jolanta Powałkiewicz

Justyna Borkowska

16.

Umieszczenie zdjęć plakatów oraz kalendarza na stronie internetowej.

31.10.2010 Bożena Kraj

Joanna Jamróz

17.

Napisanie artykułu do gazety lokalnej po zrealizowaniu działania

31.10.2010 Jolanta Powałkiewicz
18.

Zebranie materiałów, zdjęć i zamieszczenie ich w bibliotece szkolnej.

10.11.2010 Joanna Pala

Joanna Jamróz

Jolanta Powałkiewicz

19. Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Plovdiv, Bułgaria.

 

10.09.2010 Wychowawcy klas
20. Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie w Bułgarii. 20.09.2010 Irina Kosmala

Monika Saternus

Małgorzata Rosińska

21. Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów. 25.09.2010 Nauczyciele – opiekunowie podczas wyjazdu
22. Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej w Plovdiv, Bułgaria: zebranie odpowiednich materiałów, które zostaną przedstawione podczas wizyty roboczej, itd. 5.10.2010 Nauczyciele - opiekunowie
23. Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej. 5.10.2010 Jan Cedro

Katarzyna Szczepaniak

24. Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu. 16.09.2010 Monika Saternus

Bożena Kraj

25. Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej: autokar lub samolot (zakup biletów, ubezpieczenie), itd. 20.09.2010 Nauczyciele - opiekunowie
26. Wizyta robocza w Plovdiv, Bułgaria. 11-15.10.2010 Nauczyciele i uczniowie

Działanie: „Kompilacja europejska”

27.

Uczniowie wybierają najważniejsze sprawy, które dotykają ich życia i z którymi muszą się zmierzyć. Stają się one słowami piosenki, do której wykorzystają melodię narodową lub międzynarodową. W utworze zaproponują rozwiązanie wybranych problemów.

30.11.2010 Marzena Cedro. odp.

Anna Bieniasz

Robert Puchała

28. Przygotowanie i nagranie piosenki na płytę. 10.12.2010 Marzena Cedro

Anna Bieniasz

Robert Puchała. Odp.

29. Przygotowanie okładki na płytę. 10.12.2010 Joanna Jamioł

Joanna Jamróz

Joanna Pala. Odp.

30.

Piosenka o problemach dojrzewania zostanie przeniesiona na videoclip. Uczniowie przygotują scenariusz i nagrają clip ilustrujący treść piosenki.

15.01.2011 Robert Puchała

Marzena Cedro

Małgorzata Wojciechowska . odp.

Anna Bieniasz

31.

Zamieszczenie piosenki na stronie internetowej.

20.01.2011 Joanna Jamróz

Bożena Kraj

32.

Napisanie artykułu do Głosu Daleszyc z przeprowadzonego działania.

31.01.2011 Anna Bieniasz
33.

Zebranie materiałów (wraz z płytą) i umieszczenie ich w bibliotece szkolnej.

31.01.2011 Robert Puchała
34. Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Újfehértó, Węgry.
15.01.2011 Wychowawcy klas
35. Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie na Węgrzech. 20.01.2011 Irina Kosmala

Monika Saternus

Małgorzata Rosińska

Katarzyna Szczepaniak

36. Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów 20.02.2011 Nauczyciele - opiekunowie
37. Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej na Węgrzech: zebranie odpowiednich materiałów, które zostaną zaprezentowane podczas wizyty roboczej, itd. 20.02.2011 Nauczyciele - opiekunowie
38. Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej. 20.02.2011 Jan Cedro

Katarzyna Szczepaniak

39. Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu. 31.01.2011 Katarzyna Szczepaniak
40. Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej 28.02.2011 Nauczyciele - opiekunowie
41. Wizyta robocza w Újfehértó, Węgry. 7-13.03.2011 Nauczyciele i uczniowie

Działanie:„Mój wolny czas”

42.

Uczniowie zrobią zdjęcia, napiszą sprawozdania, przeprowadzą wywiady, wypełnią kwestionariusze na temat różnych sposobów spędzania wolnego czasu przez nastolatków.

20.03.2011 Agnieszka Janaszek

Małgorzata Lucińska

 

43.

Zredagowanie gazetki pt.: “Mój wolny czas”. Zamieszczenie w niej wszystkich zgromadzonych materiałów.

30.03.2011 Agnieszka Janaszek

Małgorzata Lucińska

Beata Banaszek (jako wsparcie)

44.

Gazeta zostanie wydana wraz z pozostałymi produktami podjętych przez uczniów działań: płytą DVD zawierającą psychodramy, rozwiązaniami problemów zanieczyszczenia środowiska, europejską piosenką, plakatami.

10.04.2011 Agnieszka Janaszek

Małgorzata Lucińska

Beata Banaszek (jako wsparcie)

45.

Przygotowanie harmonogramu na wizytę podsumowującą projekt w Daleszycach, Polska.

30.03.2011

Katarzyna Szczepaniak

46.

Prezentacja gazety podczas wizyty.

?????

Agnieszka Janaszek

Małgorzata Lucińska

Beata Banaszek (jako wsparcie)

47.

Wizyta podsumowująca projekt w Daleszycach, Polska (harmonogram na tą wizytę przygotuje koordynator projektu miesiąc przed wizytą).

?????

Wszyscy nauczyciele

48.

Napisanie artykułu do Głosu Daleszyc.

30.04.2011

Katarzyna Szczepaniak

49.

Zebranie materiałów i umieszczenie ich w bibliotece szkolnej.

30.04.2011

Agnieszka Janaszek

Małgorzata Lucińska

 

50.

Dzień Comeniusa – zaprezentowanie projektu wśród władz lokalnych. (Harmonogram i podział obowiązków zostanie przedstawiony do końca kwietnia).

23.05.2011

Wszyscy nauczyciele

52.

Przygotowanie wystawy z II roku realizacji projektu.

31.05.2011

Agnieszka Safian

Anna Sodel

Iwona Tetelewska

Joanna Pala

53.

Przygotowanie prezentacji Power-Point z II roku realizacji projektu.

31.08.2011

Małgorzata Rosińska

Joanna Pala

54.

Raport końcowy z realizacji projektu, wysłanie raportu do Agencji Narodowej.

15.06.2011

Katarzyna Szczepaniak

 

 

 

 

Harmonogram działań projektu Comenius „Rozwój uczniów poprzez warsztaty marzeń” na rok szkolny 2009/2010

(„Development of students through dream workshops”)

 

 


 

Lp.

Zadanie

Ostateczny termin realizacji

Osoba odpowiedzialna

1.

Nawiązanie kontaktu z partnerami projektu.

Wrzesień

Katarzyna Szczepaniak

2.

Opracowanie harmonogramu działań na rok szkolny 2009/2010.

31.08.2009

Katarzyna Szczepaniak

3.

Zakup kroniki projektu oraz jej prowadzenie.

Cały rok szkolny 2009/2010

Lucyna Strach

Irina Kosmala

4.

Przygotowanie krótkiej prezentacji w PowerPoint
uczniów biorących udział w projekcie (przedstawienie uczniów, ukazanie środowiska, w którym żyją, zainteresowań, itd.).

10.10.2009

Joanna Jamioł

Małgorzata Rosińska

5.

Tłumaczenie tekstów na język angielski lub na język polski.

Cały rok szkolny 2009/2010

Nauczyciele języka angielskiego

6.

Praca nad budżetem projektu.

Cały rok szkolny 2009/2010

Jan Cedro

Katarzyna Szczepaniak

7.

Zamieszczanie informacji dotyczących projektu na stronie internetowej.

Cały rok szkolny 2009/2010

Waldemar Romanowski

Bożena Kraj

8.

Prowadzenie kącika Comenius.

Cały rok szkolny 2009/2010

Agnieszka Długosz-Rzepka

Iwona Tetelewska

9.

Artykuły do gazety lokalnej informujące o realizacji projektu.

Cały rok szkolny 2009/2010

Jolanta Powałkiewicz

Katarzyna Szczepaniak

10.

Konkurs na najlepsze logo projektu: każda klasa wraz
z wychowawcą przygotuje komputerowo logo projektu; każde logo weźmie udział w konkursie wewnątrzszkolnym; logo zwycięskie pojedzie do Rumunii, aby wziąć udział w konkursie europejskim.

10.11.2009

Wychowawcy klas

11.

Przygotowanie konkursu na najlepsze logo projektu; wybór jury; opracowanie planu konkursu.

15.11.2009

Katarzyna Szczepaniak

Joanna Pala

Jolanta Powałkiewicz

Robert Puchała

12.

Rozstrzygnięcie konkursu na logo projektu

do 30.11.2009

Katarzyna Szczepaniak

Joanna Pala

Jolanta Powałkiewicz

Robert Puchała

Działanie: “Kreatywne rozwiązywanie problemu związanego z zanieczyszczeniem środowiska”.

13.

Przeprowadzenie wnikliwych badań, określenie najważniejszych problemów środowiskowych w kraju
i regionie oraz udokumentowanie badań.

Może to być zorganizowanie wycieczki w najbardziej zanieczyszczone miejsca regionu lub kraju, może to być praca samodzielna uczniów. Ważne przy tym działaniu jest zbieranie materiałów, zdjęć, ewentualnie
z przeprowadzonych wywiadów, itd.

Wykonanie pracy detektywistycznej w celu zdobycia jak największej liczby informacji potrzebnych do zdefiniowania problemu.

 

31.10.2009

Anna Chrapkiewicz

Beata Banaszek

Marta Piórczyk

14.

Zaprezentowanie przez uczniów powyższego zagadnienia kolegom w celu uświadomienia im konsekwencji problemu.

10.11.2009

Anna Chrapkiewicz

Beata Banaszek

Marta Piórczyk

15.

Przygotowanie spotkania z ekspertem w celu zrozumienia przez uczniów problemów środowiskowych. (Te dwa zadania mogą odbyć się jednego dnia).

10.11.2009

Anna Chrapkiewicz

Beata Banaszek

Marta Piórczyk

16.

Przygotowanie filmowego raportu na DVD, w którym zostaną zaprezentowane możliwości redukcji negatywnych skutków zanieczyszczenia środowiska (kreatywny sposób realizacji).

20.11.2009

Anna Chrapkiewicz

Beata Banaszek

Marta Piórczyk

Rafał Gołuchowski

17.

Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Brad, Rumunia (ogólne informacje na temat konkursu wychowawcy otrzymają do końca października od osób przygotowujących konkurs).

 

2.11.2009

Wychowawcy klas

18.

Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie przygotowawczej w Rumunii.

20.11.2009

Ewelina Rosińska

Agnieszka Długosz-Rzepka

Małgorzata Rosińska

19.

Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów.

25.11.2009

Nauczyciele – opiekunowie podczas wyjazdu

20.

Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej w Brad, Rumunia: zebranie odpowiednich materiałów, które zostaną przedstawione podczas wizyty roboczej, itd.

30.11.2009

Nauczyciele - opiekunowie

21.

Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej.

31.10.2009

Jan Cedro

Katarzyna Szczepaniak

22.

Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu.

15.10.2009

Chętni

23.

Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej: autokar lub samolot (zakup biletów, ubezpieczenie), itd.

31.10.2009

Nauczyciele - opiekunowie

24.

Wizyta robocza w Brad, Rumunia.

7.12.2009 – 11.12.2009

Nauczyciele i uczniowie

25.

Zorganizowanie spotkania z mieszkańcami i władzami lokalnymi, na którym zostaną zaprezentowane filmy
o zanieczyszczeniu środowiska naturalnego w naszym regionie.

8.01.2010

Katarzyna Szczepaniak

Bożena Kraj

Jolanta Powałkiewicz

Martyna Różalska

Robert Puchała

26.

Przygotowanie konferencji prasowej, na której uczniowie zaprezentują swoje opinie, argumenty, itd. 

8.01.2010

Anna Chrapkiewicz

Beata Banaszek

Małgorzata Kułaga

Robert Puchała

Działanie: „Komunikacja i empatia”

27.

Zdefiniowanie problemów pojawiających się w procesie komunikacji językowej na lekcjach języka polskiego.

Każda klasa zdefiniuje owe problemy, zanotuje je, natomiast na spotkaniu z ekspertem pojawią się wybrani przedstawiciele klas, którzy te problemy omówią.

Komunikacja językowa została ograniczona do problemów edukacyjnych (patrz punkt 29).

18.01.2010

Nauczyciele języka polskiego

28.

Przygotowanie spotkania z ekspertem od spraw komunikacji językowej, który pomoże uczniom znaleźć twórcze rozwiązanie tego problemu.

05.02.2010

Małgorzata Lucińska

Małgorzata Kułaga

29.

Spotkanie przedstawicieli klas, którzy po spotkaniu
z ekspertem zbiorą najlepsze pomysły dotyczące rozwiązania problemu komunikacji, zbiorą pomysły w celu przygotowania psychodramy.

10.02.2010

Monika Parkita

Aleksandra Czajkowska

 

30.

Przygotowanie psychodramy, zaprezentowanie problemów edukacyjnych i zasugerowanie kreatywnych sposobów ich rozwiązania.

20.02.2010

Monika Parkita

Aleksandra Czajkowska

31.

Zarejestrowanie psychodramy na CD

20.02.2010

Rafał Gołuchowski

32.

Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Neapolu, Włochy

18.01.2010

Wychowawcy klas

33.

Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie przygotowawczej we Włoszech

10.02.2010

Ewelina Rosińska

Agnieszka Długosz-Rzepka

Małgorzata Rosińska

34.

Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów

20.02.2010

Nauczyciele - opiekunowie

35.

Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej w Neapolu, Włochy: zebranie odpowiednich materiałów, które zostaną zaprezentowane podczas wizyty roboczej, itd.

28.02.2010

Nauczyciele - opiekunowie

36.

Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej.

31.01.2010

Jan Cedro

Katarzyna Szczepaniak

37.

Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu.

15.01.2010

Chętni

38.

Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej

31.01.2010

Nauczyciele - opiekunowie

39.

Wizyta robocza w Neapolu, Włochy

8.03.2010 – 12.03.2010

Nauczyciele i uczniowie

Działanie: „Pokaż mi swoje serce i duszę”

40.

Ogłoszenie konkursu pt. „Pokaż mi swoje serce i duszę” (uczniowie w kreatywny sposób zaprezentują własne wyobrażenia o duszy i sercu, za pomocą różnorodnych form sztuki: rysunku, rzeźby, itd.)

20.03.2010

Joanna Pala

Sylwia Arabasz

41.

Przygotowanie wystawy prac uczniów.

10.05.2010

Joanna Pala

Martyna Mochocka

42.

Zamieszczenie zdjęć prac oraz artykułu w gazecie lokalnej
i szkolnej.

17.05.2010

Monika Saternus

Agnieszka Długosz-Rzepka

43.

Zaprezentowanie prac uczniów wśród społeczności lokalnej (na imprezie środowiskowej)

Maj 2010

Agnieszka Janic

Marzena Cedro

Edyta Świder

Martyna Mochocka

44.

Ogłoszenie konkursu dla uczniów chętnych na wyjazd
do Aiyaman, Turcja.

15.04.2010

Wychowawcy klas

45.

Przygotowanie, przeprowadzenie i ogłoszenie wyników konkursu dla uczniów biorących udział w wizycie roboczej w Turcji.

10.05.2010

Ewelina Rosińska

Agnieszka Długosz – Rzepka

Małgorzata Rosińska

46.

Spotkanie z rodzicami wyjeżdżających uczniów.

15.05.2010

Nauczyciele - opiekunowie

47.

Przygotowanie wyjazdu – wizyty roboczej w Aiyaman, Turcja (zebranie prac uczniów, które mogą zostać przewiezione do Turcji, natomiast te prace, które z przyczyn obiektywnych przewieźć nie można, należy sfotografować
i zabrać ze sobą zdjęcia).

18.05.2010

Nauczyciele - opiekunowie

48.

Przygotowanie wyjazdu od strony finansowej.

10.03.2010

Jan Cedro

Katarzyna Szczepaniak

49.

Wybór nauczycieli – opiekunów podczas wyjazdu

28.02.2010

Chętni

50.

Przygotowanie wyjazdu od strony formalnej.

10.03.2010

Nauczyciele - opiekunowie

51.

Wizyta robocza w Aiyaman, Turcja.

24.05.2010 – 28.05.2010

Nauczyciele i uczniowie

52.

Przygotowanie wystawy z I roku realizacji projektu.

5.06.2010

Joanna Pala

Nauczyciele wf

53.

Przygotowanie prezentacji Power-Point z I roku realizacji projektu.

31.08.2010

Małgorzata Rosińska

Joanna Pala

54.

Raport z realizacji projektu w roku szkolnym 2009/2010, wysłanie raportu do Agencji Narodowej.

15.06.2010

Katarzyna Szczepaniak

Jolanta Powałkiewicz